Ana K. – stiže novi žestoki rock mjuzikl koji će protresti javnost

Nastao prema motivima Tolstojeve Ane Karenjine, u izvedbi ansambla Medley Teatra koji predvodi poznata pjevačica i glumica Danijela Pintarić, novi spektakl u nezavisnoj produkciji predstavio se javnosti i potencijalnim partnerima kako se to radi na Broadwayu ili West Endu, a već u prvim scenama pokazuje da neće štediti jeftino žutilo, maćehinski odnos institucija prema kulturi, isprazan i pasivan način života u društvu i balkanizaciju mentalnog sklopa nacije.

Ana K. - Medley Teatar - Autor Sara Bertic (2)

Kulturni život metropole proteklog tjedna postao je bogatiji za još jedan projekt u nastajanju, a koji će, prema reakcijama publike i stručne javnosti, pošteno prodrmati suvremena društvena kretanja u Hrvatskoj, život na estradi, žutilo, politički oportunizam i odnos države i društva prema kulturi. Naime, žestoki rock mjuzikl Ana K. predstavljen je javnosti nakon dvotjedne radionice, kako je to uobičajeno u svjetskim središnjicama toga žanra, poput Broadwaya i West Enda, nakon čega mjuzikl kreće u produkcijsku fazu te se premijera očekuje u prosincu.

Novi urbani spektakl temeljen je na Tolstojevoj Ani Karenjini, autorski je projekt autora Trpimira Jerkovića (glazba) i Igora Weidlicha (libreto) te donosi klasičnu priču ispričanu na dosad neviđen način – uz bend uživo na pozornici, žestoke ritmove i zarazne melodije. Uz već svima poznatu radnju, u ovom rock mjuziklu naći će se mjesta i za gašenje jednog kazališta, bunt te svijet žutila i slavnih. Vokalni pedagog i umjetnička voditeljica projekta je Marijana Matešić Jerković, a redateljica i koreografkinja Tihana Strmečki.

Na pozornici su se tako našli brojni mladi talentirani ljudi predvođeni Danijelom Pintarić, Taherom Sanurijem, Matijom Škvorcom, Marinom Bukvićem, Tinom Bilankov i drugima, dok su u Medley bendu zasvirali pravi veterani – među kojima su i Toni Lović – gitarist grupe Zabranjeno Pušenje, Berislav Blažević – klavijaturist grupe Parni Valjak, Nenad Borić – bubnjar grupe Crno Perje

Projekt se počeo rađati nakon susreta autora glazbe Trpimira Jerkovića, na izvedbi njegova proteklog autorskog projekta, rock mjuzikla Antigona – Prockletstvo roda, s dramaturgom popularnog mjuzikla Crna kuća. Dvojac je ubrzo prepoznao brojne zajedničke stvaralačke točke te se upustio u razvoj mjuzikla na temelju poznatog lektirnog naslova koji je mnogima mrzak, a u sebi u stvari krije brojne aktualnosti i detalje iznimno zanimljive novim generacijama.

„Zašto baš Karenjina? Razloga je više, a jedan od najbitnijih leži u samoj tematici djela, koje kao da je Tolstoj vizionarski pisao za današnje društvo. Tračevi, žutilo, prevare itd. Nije nam namjera samo prepričati djelo uz nešto glazbe, već ‘natjerati’ publiku na razmišljanje o sebi i društvu u kojem živimo. Mjuzikl Ana K. će osim poruke sadržavati i obilja smijeha, glazbu koja povezuje razne svjetove – prošlost i sadašnjost, klasičnu i popularnu glazbu, rap, rock… Sve to uz mnoštvo izvođača na sceni i bend uživo. Već nakon prve radionice možemo sa sigurnošću tvrditi da Hrvatsku javnost u sljedećoj sezoni očekuje djelo kakvo na ovim prostorima nisu imali prilike gledati i slušati. Kreativni tim koji radi na ovom mjuziklu dokazao se na dva zasebna projekta i kao dojučerašnja konkurencija udružili su se te stvorili novu snagu koja ima znanje, sposobnost i odlučnost prodrmati kazališta, estradu, politiku i društvo kroz moćan glazbeno-scenski spektakl“, uvjeren je Trpimir Jerković, koji je pred sebe stavio velik izazov povezivanja klasike, posebice ruske glazbe 19. stoljeća, sa suvremenim glazbenim trendovima.

Kvalitetu novog i originalnog projekta prepoznali su i etablirani umjetnici pa se tako Medley Teatru pridružila i naša vrsna mlada pjevačica koja u matičnom kazalištu Komedija reda uspjeh za uspjehom te donosi uloge za pamćenje – Danijela Pintarić. Na predstavljanju mjuzikla preuzela je zahtjevnu ulogu Ane K., glumice koja se kroz ulogu Karenjine ponovo vraća na pozornicu kazališta kojem prijeti zatvaranje.

„Kada me Trpimir Jerković kontaktirao i predložio suradnju na ovom projektu nisam mnogo razmišljala jer sam se brzo uvjerila da na njemu radi vrlo kvalitetna ekipa već iskusnih ljudi na području glazbe i kazališta, ali i sjajni mladi talenti za koje će se ubuduće još sigurno puno čuti“, ističe Danijela Pintarić. Ona je, kako kaže, inače vrlo oprezna s prihvaćanjem angažmana u mjuziklima izvan svog matičnog kazališta Komedija, jer su se u posljednjih nekoliko godina mnogi primili tog žanra, a bez pravog znanja o njemu. Tako kao rezultat imamo produkcije koje su lišene zanatske kvalitete, dubljeg značenja i umjetničkog dojma.

Ana K- Medley Teatar - Autor Ivan Mijic (3)

„No, ljudi koji rade na mjuziklu Ana K. vrlo su predani, vrijedni i promišljaju o svakom segmentu. Tekst Igora Weidlicha kritički progovara o današnjem stanju u kazalištu i društvu općenito, o utjecajima medija i površnosti koja se uvukla u sve sfere društva te tjera na razmišljanje, dok glazba Trpimira Jerkovića vrlo točno prati i ocrtava sve situacije, odnose likova i njihova emotivna stanja. Upravo me ta kompleksnost i privukla ovom mjuziklu, uz kvalitetu i predanost ljudi koji na njemu rade. Nadam se da će mjuzikl zbog svoje kvalitete, aktualnosti, ali i atraktivnosti biti prepoznat od strane medija i sponzora te da će krajem godine doživjeti svoju premijeru. Ana K. zaslužila je svoju publiku, isto kao što publika zaslužuje Anu K.“, kaže Danijela Pintarić.

Da bi projekt bio uobličen u najsuvremenije mjuzikl trendove kakvi trenutačno privlače tisuće gledatelja u kazališta u svjetskim prijestolnicama ovoga žanra, pobrinula se redateljica i koreografkinja Tihana Strmečki.

“Na poziv dramaturga Igora Weidlicha, s kojim sam surađivala na projektu Crna kuća, pridružila sam se kreativnom timu mjuzikla Ana K. Mladi ljudi iz ansambla Medley Teatra pršte energijom, voljom i željom za scenskim rastom, pa je s njima bilo iznimno lako pripremati dvotjednu radionicu prezentacije projekta. Njihovi talenti su neupitni i kroz vrijeme koje smo proveli na dnevnim višesatnim probama puno su naučili i napredovali u vlastitim scenskim vještinama. Kolege iz ostatka kreativnog tima, Igor, Trpimir i Marijana stručnjaci su za svoja područja, tako da mogu reći da smo odmah kliknuli i nadopunjavali međusobne vizije“, kaže Tihana Strmečki.

Inspiraciju za režijski i koreografski dio te scenski pokret dobila, je, dodaje, primarno iz teksta dramaturga i originalne glazbe, a potom iz urbanijih broadwayskih mjuzikala koje je gledala u New Yorku, a koji su oduvijek bili pokretači njenog rada.

Ova nova žestoka kazališna priča svojom atraktivnošću i žestinom namjerava trgnuti današnje društvo u kojem država marginalizira i podcjenjuje kulturu, obrazovni sustav „proizvodi“ mlade mozgove koji ni u snu ne žele čitati, dok ih odgajaju žutilo, društvene mreže, ruralni trendovi i narodnjaci, a „ušminkana“ europejska maska skriva naličje sve dublje depresije, pasivnosti, letargije i balkanizacije. U doba u kojem je Sumrak saga epska ljubavna priča, a Ana Karenjina tek patetična literatura po kojoj još nije snimljen „dovoljno zanimljiv“ film, dolazi mjuzikl koji ukazuje na univerzalnost djela klasičnih autora, klasike koja u sebi skriva mnogo više od ljubavne priče jer donosi sliku stvarnosti koja nas okružuje, a da je ni sami nismo svjesni. Klasike koja je aktualnija nego ikad.

Premijera mjuzikla, koji ima potencijal postati novi kazališni hit 2014./2015. predviđena je za prosinac ove godine, a produkcija kreće u rujnu, nakon ljetne stanke, i to velikom javnom audicijom na kojoj će priliku dobiti svi talentirani glumci, pjevači i plesači iz regije.

Više detalja o projektu možete pronaći na internetskoj stranici http://AnaK-Musical.com.