Galerija Klovićevi dvori od 4. listopada 2014. do 4. siječnja 2015. svojim posjetiteljima nudi izložbu “Normandija / Rađanje Impresionizma” na kojoj je predstavljeno 90 radova iznimno značajnih umjetnika Normandije.
Jedinstvena vrijednost ove zbirke je u tome što u punoj raznolikosti predstavlja različite umjetničke pokrete 19. stoljeća – realizam, romantizam, impresionizam i postimpresionizam – prateći nijanse njihova razvoja i brojne promjene koje su dovele do rođenja modernizma 20. stoljeća. Ova izložba kombinira promišljanja o djelovanju prirode, obale, krajolika i grada sa žanrovskim slikama i mrtvim prirodama. U 19. su se stoljeću umjetnici sklanjali u Normandiju, bježeći pred industrijskim okolišem koji je preuzimao velike gradove. Ondje su se skrili da budu bliski s prirodom i da bi razvili sposobnosti slikanja na otvorenom, nastojeći uhvatiti trenutak u vremenu i varijacije boja u ovomu sjevernjačkom krajoliku. Umjetnici nisu obraćali pozornost samo na pejzaž, već i na svakodnevni život seljaka i ribara.
Osobita privlačnost ovih slika Normandije ne leži toliko u nekom portretiranju regionalnog identiteta ili povijesnog razdoblja, koliko u neuhvatljivom djelovanju prirode koja se u njima ogleda.
U kulturalnom kontekstu ova izložba ne naglašava samo važnost Normandije u umjetnosti, već prikazuje i djela slikara svjetskog i regionalnoga glasa. Istovremeno, podupire mogućnost stvaranja jedinstvene zbirke slika.
Zbirka je izlagana u Francuskoj i izvan nje. Nakon Austrije, SAD-a, Japana i drugih zemalja prikazana je i u trima nacionalnim galerijama Estonije, Latvije i Bjelorusije 2009. – 2010. Godine 2011. izložena je tijekom sastanka na vrhu G8 održanom u Deauvilleu, nakon čega je otišla u Nacionalni muzej Ukrajine u Kijevu, kao i u Lvov i Dnjepropetrovsk. Potom slijede skandinavske zemlje, te sad u Zagrebu, Ljubljani i Trstu, kao i uvijek, uz najstroža pravila konzervacije.
Zbirka “Slikati u Normandiji”, s radovima Moneta, Boudina, Géricaulta, Courbeta, Corota, Dufyja, Renoira i mnogih drugih, postala je simbol Normandije kao pravog središta izvrsnosti.